top of page
  • Zdjęcie autoraJarek

Malham cz.4 Malham Cave - Harry Potter "The Deathly Hollows" Moje_podroze_UK

Malham Cove Walk Odległość: 3,8 km Malham Cove Walk Trudność: łatwa. Ten spacer jest odpowiedni dla dzieci w wieku 4 lat i starszych. Ścieżka jest w większości płaska - jedyny podjazd prowadzi po schodach prowadzących na szczyt Malham Cove, które zajmują 10 minut lub od strony Malham Gordle Scar.

Z Gordle Scar trzeba sie cofnąć do mostka na rzeczce (często stoi tam wóz z lodami i kawą)

i skręcić w furtkę za wozem.

Malham Cove to ogromna formacja skalna wapiennej skały w kształcie amfiteatru. ... Harry Potter i Insygnia Śmierci, Harry Potter widział obóz w Malham Cove!

Sceny do Harry'ego Pottera i Deathly Hollows były kręcone w całym Malham, w tym w Malham Cove, Malham Tarn i Gordale Scar. Dziś jest to dobrze znane miejsce widokowe w Parku Narodowym Yorkshire Dales.

Dramatyczny wapienny bruk tuż nad zatoką jest miejscem rozpoznawalnym dzięki takim produkcjom, jak filmowa wersja Wichrowych wzgórz Emily Brontë z 1992 roku, Harry Potter i Insygnia Śmierci (część 1) oraz Podróż Steve'a Coogana.

Nie ma tu post codu jako takiego . Trzeba iśc albo od miejscowości Malham drogą wzdłóż PUB-u i po przejściu około 1 km z drogi po prawej stronie widać już Malham Cave więc na pewno nikt nie zabłądzi.

Drugie dojście jest od strony Janet's Foss czyli przechodzimy koło wodospadu i idziemy prosto aż dojdziemy do mostku na rzeczce. Skręcamy przy mostku w prawo wzdłóż wozy z lodami i cały czas prosto aż po około 15 minutach dochodzimy do Malham Cave od góry. Tak jak na filmie.